Saturday, July 05, 2014

သစၥာေလးပါး သို႔မဟုတ္ အနတၱ၀ါဒ ၏ အႏွစ္သာရ



ေနဇင္လတ္

JOB seekers Journal Vol.2,No.49

ဗုဒၶသည္ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္႐ွိသည္မွစ၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ အထိ (၄၅) ၀ါပတ္လံုး ေလာကသားတို႔၏ လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ မရပ္မနား ႀကိဳးပမ္းခဲ႔ ၏။ ျပႆနာ အရပ္ရပ္တို႔ကို ေျဖ႐ွင္းကိုင္တြယ္အၿပီး၌ သစၥာ (၄)ပါးျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ တတ္သည္။ မည္သို႔မည္ပံု ေလာကီသားတို႔အား ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူသည္ကို အနီးကပ္ အမ်ားဆံုးျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္မွာ အ႐ွင္ အာနႏၵာျဖစ္၏။ တစ္ေန႔တြင္ ဗုဒၶက ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ့မည့္အေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုသည့္အခါ ႐ွင္အာနႏၵာက ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုေႂကြးေတာ္ မူၿပီး ...
“ဗုဒ္ၶ ပရိနိဗ္ၺာန္ျပဳၿပီးေနာက္၊ ေနာက္ထပ္ျဖစ္လာမည္႔ ျပႆနာမ်ား ကို မည္သူက ေျဖ႐ွင္းေပးေတာ္မူပါမည္နည္း” ဟု ေမးေတာ္မူခဲ့သည္။ ဗုဒၶက အာနႏၵာအား ...
“ေယာေခါ အနႏၵာမယာ ဓေမၼာစ ၀ိနေယာစ ေဒသိေတာ ပည ေတၱာ၊ ေသာေ၀ါ မပစၥေယန သတၱာ” ဟူ၍ ေျဖဆိုေတာ္မူသည္။
““အာနႏၵာ ... ငါဘုရားမ႐ွိေတာ့ေသာအခါ၌ ငါ၏ ဓမၼႏွင့္ ၀ိနယ တို႔ သည္ သင္တို႔၏ဆရာအျဖစ္ျဖင့္ ျပႆနာရပ္မ်ားကို ေျဖ႐ွင္းေပးလိမ့္ မည္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ယေန႔တိုင္ေအာင္ပင္ ဗုဒၶ၏ ဓမၼတရားမ်ား၊ အဆံုးအမမ်ားသည္ လူသား တို႔၏ လမ္းၫႊန္အျဖစ္႐ွိဆဲျဖစ္ေနခဲ႔သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၆၀၀) နီးပါးမွ်တိုင္ ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အစဥ္အလာ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ထက္ပို၍ အတန္ငယ္ တိုး၀င္ေလ့လာပါက မ်ားစြာအက်ိဳးေက်းဇူးႀကီးမားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါလိမ္႔ မည္။ ေလာကီခ်မ္းသာမွ်သာမက ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ ႏွစ္ျဖာကို ရ႐ွိႏိုင္ပါ သည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ ခ်မ္းသာမႈျဖစ္ေသာ ေလာကီမွ သည္ ေလာကုတၱရာသို႔ အနည္းဆံုး တစ္စိတ္စာမွ်ေလာက္ ကူးေျပာင္း ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ျမင္ပါသည္။

x x x x

ဗုဒၶသည္ ျပႆနာအရပ္ရပ္တို႔ကို ေျဖ႐ွင္းေတာ္မူရာ၌ (၄)မ်ိဳးေသာ အရင္းခံအေပၚ အေျခခံေလ့႐ွိသည္။ ယခု ေခတ္စကားႏွင့္ဆိုေသာ္ မူေဘာင္ေလးခုအတြင္း မွ ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာပင္ မွန္ကန္မႈျဖစ္၍ သစၥာ (၄) ပါးဟု ဆိုသည္။ အတၱ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ အနတၱတရားလည္း ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶမတိုင္မီေခတ္က “အတၱ” အယူအဆႀကီးမားစြာ လႊမ္းမိုးခဲ႔ရာမွ ဗုဒၶေခတ္တြင္ သိမ္ေမြ႕စြာဆန္႔ က်င္ေသာ အနတ္ၱတရားကို ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ပါသည္။

(၁) ျပႆနာမ်ားျဖစ္ပြားရျခင္း၏ ဆင္းရဲမႈ
(၂) ထိုဆင္းရဲမႈ ျမစ္ဖ်ားခံရာအေၾကာင္း
(၃) ထိုဆင္းရဲမႈမွလြတ္ေျမာက္ရာ (နိဗၺာန္)
(၄) ထို လြတ္ေျမာက္ရာ (နိဗၺာန္)သို႔ ေရာက္ရာလမ္းစဥ္...ဟူ၍ျဖစ္သည္။

ေလာကီမွ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းစဥ္မွာ မဂၢင္႐ွစ္ပါးျဖစ္ၿပီး ...
(၁) သမၼာဒိ႒ိ (အမွန္ျမင္ျခင္း)
(၂) သမၼာသကၤပ (အမွန္ႀကံစည္ျခင္း)
(၃) သမၼာ၀ါစာ (အမွန္ေျပာျခင္း)
(၄) သမၼာကမႏၱ (အမွန္လုပ္ျခင္း)
(၅) သမၼာအာဇီ၀ (အမွန္အသက္ေမြးျခင္း)
(၆) သမၼာ၀ါယာမ (အမွန္အားထုတ္ျခင္း)
(၇) သမၼာသတိ (အမွန္ေအာက္ေမ႔ျခင္း)
(၈) သမၼာသမာဓိ (အမွန္တည္ၿငိမ္ျခင္း)
ခြဲျခားလိုက္လွ်င္ ပညာအေျခခံ၊ သီလအေျခခံ၊ သမာဓိအေျခခံဟူ ၍ သံုးအုပ္စုကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။

မဂၢင္႐ွစ္ပါးသည္ ေလာကုတၱရာအက်ိဳးအတြက္မွ်သာ-မဟုတ္။ ေလာကီ အက်ိဳးအတြက္လည္း သက္ဆိုင္ပါသည္။ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာသည္ ႐ွင္သန္ေနဆဲလူသားတို႔အတြက္ ဆက္စပ္ေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္၏။ တစ္စံုတစ္ရာ ရင္႔က်က္၍ အမွန္ကို စတင္ျမင္ေတြ႕လာလွ်င္ ေလာကီအေရး အရာမ်ား၌ မဂၢင္႐ွစ္ပါးကို အေျခခံႏုိင္ၿပီး၊ ေလာကုတၱရာ သုိ႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ကူးသြားႏိုင္ခြင့္႐ွိပါသည္။

ေ႐ွးကုသိုလ္ကံ ႀကီးမားခဲ့ၾက၍ ရခဲလွေသာလူ႔ဘ၀ကို ယေန႔႔ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ ၾကပါသည္။ ထိုကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္တို႔၏ အဟုန္ပမာဏျဖင့္ ခ်မ္းသာ လာေသာ လူတန္းစား၏ ၀မ္း၌ ၀င္စားခြင္႔ရၾကသူမ်ား၊ ဆင္းရဲေသာလူတန္း စား၏၀မ္း၌ ၀င္စားၾကသူမ်ား၊ ကိုယ္လက္အဂၤါ အစံုအလင္ပါႏိုင္ၾကသူမ်ား၊ ကိုယ္လက္အဂၤါခ်ဳိ႕ယြင္းစြာျဖင့္ လူျဖစ္လာခဲ့ၾကရသူမ်ား ဟူ၍ ကြာျခားေနျပန္ေသး သည္ကို သတိျပဳႏိုင္ၾကရာျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းေသာ အမႈကို ေစတနာအမွန္ျဖင့္ ျပဳႏုိင္ျခင္းသည္ ကုသိုလ္အက်ိဳးတရားမ်ားကို ရ႐ွိေစၿပီး၊ မေကာင္းေသာအမႈကို ေစတနာအမွားျဖင္႔ျပဳျခင္း အတြက္လည္း အကုသိုလ္အက်ိဳးေပးကို လႊဲေ႐ွာင္ႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။

ကံေကာင္းေထာက္မ၍ လူျဖစ္ခဲ့ၾကရေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ထို ပိုင္ဆိုင္ေသာဘ၀၏ အခ်ိန္တစ္ခုကို ျဖတ္သန္းၾကရျပန္သည္။ ေမြးစက အတိတ္ကံတစ္ခုတည္း၏ အက်ိဳးတရားျဖင္႔ လူျဖစ္ခဲ႔ၾကေသာ္လည္း ႀကီး ျပင္းလာသည့္အခါ ပတ္၀န္းက်င္က မိမိတို႔၏စိတ္ကို အေရာင္ဆိုးေပး ၾကေတာ့၏။ ပညာနည္းပါးၾကသူတို႔က ပတ္၀န္းက်င္ဆိုးသမွ်အေရာင္ကို အလြယ္တကူ လက္ခံတတ္ေလ့႐ွိၿပီး၊ တစ္စံုတစ္ရာ ပညာ႐ွိၾကသူတို႔က ခြဲျခားလက္ခံႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ပညာ႐ွိၾကလွ်င္ မဂၢင္႐ွစ္ပါးကို ဗုဒၶအေဟာ အတိုင္းလိုက္နာက်င္႔ႀကံႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ပညာနည္းပါး၍ေမာဟႀကီးမား သူမ်ားအေနျဖင့္မူ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင္႔ လက္ခံက်င္႔သံုးၾကမည္သာျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶ၏ မဂၢင္႐ွစ္ပါးသည္ အေၾကာင္းတရား၊ လမ္းစဥ္ျဖစ္၍ လိုက္နာက်င့္ ႀကံမႈမွတစ္ဆင္႔ အက်ိဳးတရားမ်ားကို ျပန္လည္ခံစားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဘ၀ႏွင့္ နိဗၺာန္မေရာက္ႏိုင္ၾကေသးလွ်င္ အနာဂတ္၌ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာကို ထပ္မံျဖတ္သန္းၾကရပါဦးမည္။ မည္သုိ႔ေသာ ဘ၀မ်ိဳး၊ မည္မွ်အသိ႐ွိေသာ ဘ၀မ်ိဳးျဖင့္ ပိုင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းၾကရမည္ကို မည္သူမွ် တပ္အပ္ေသခ်ာစြာ မသိႏိုင္ၾကေသးပါေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ခဲေသာ လူ႔ဘ၀၊ ရခဲေသာ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမမ်ားႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေသာ အခ်ိန္၌ ႐ွိ သမွ်အသိ၊႐ွိသမွ်ပညာတို႔ကို ညႇစ္ထုတ္ကာ လိုက္နာက်င္႔ႀကံသင္႔သည္ဟု ျမင္ပါသည္။

x x x x

အပၸမာဒ

ေလာကီ၊ ေလာကုတ္ၱရာ ျပႆနာေပါင္း အသိန္းအေသာင္းတို႔ကို ရဟန္း ႐ွင္၊ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာတို႔ မေ၀ဖန္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေခ်။ အလံုးစံုကို သိေတာ္ မူေသာ ျမတ္ဗုဒၶတစ္ပါးတည္းသာ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ေတာ္မူ၏။ တစ္ေန႔ သ၌ ပုဏ္ၰားတစ္ဦးက ဗုဒၶထံ ေရာက္လာကာ . .
“အ႐ွင္ ေဂါတမ၊ မ်က္ေမွာက္အက်ိဳး၊ တမလြန္အက်ိဳး၊ ထိုအက်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳး လံုးကိုယူ၍ တည္ေသာ၊ ပြားမ်ားအပ္ေသာ၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳအပ္ေသာ တစ္ခုတည္းေသာတရား႐ွိပါသေလာ””ဟူ၍ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။

ဗုဒၶက ...

“ပုဏၰား၊ မ်က္ေမွာက္အက်ိဳး၊ တမလြန္အက်ိဳး၊ အက်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုယူ၍ တည္ေသာ၊ ပြားမ်ားအပ္ေသာ၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အထပ္ထပ္ ျပဳအပ္သည့္ တစ္ခုတည္းေသာတရားဟူသည္ မေမ့မေလ်ာ့မႈ အပၸမာဒ တရားပင္တည္း” ဟုေျဖဆိုေတာ္မူခဲ့သည္။

ကိေလသာတို႔တြင္ ၫႊတ္လြယ္ေသာစိတ္႐ွိသည့္အတြက္ အၿမဲတမ္း မေမ႔မေလ်ာ႔ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔၏ဘ၀ကို အနည္းဆံုး ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး မျဖစ္ေအာင္ ပဲ့ျပင္ႏိုင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။

အတိတ္၏ ႐ွည္လ်ားေသာသံသရာတြင္ ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔ ဘ၀ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို မေရမတြက္ေအာင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရဖူးခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အနာဂတ္ တြင္လည္း မည္မွ်အေရအတြက္႐ွိေသာဘ၀မ်ားကို ထပ္မံျဖတ္သန္းရမည္ ကိုလည္း သိႏိုင္ျခင္းမ႐ွိျပန္ေခ်။ သို႔ေသာ္လည္း ေကာင္းေသာအမႈ ကိုျပဳျခင္းေၾကာင့္ ေကာင္းေသာအက်ိဳးကို ခံစားရမည္ဟူေသာ အေျခခံ သေဘာတရားႏွင့္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္တို႔၏ အက်ိဳးေပးကို ေ႐ွာင္လြဲ၍ မရဟူေသာသေဘာကိုေတာ့ ခံယူထားႏိုင္ၾကပါက အနည္းဆံုးဘ၀ တိ႔ုျဖင္႔ ေလာကီမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။ အက်ိဳးတရားမ်ားသည္ အလိုလို မိုးေပၚမွက်လာသည္မဟုတ္။အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္သာ အက်ိဳး တရား တို႔ ျဖစ္လာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အက်ိဳးတရားေကာင္းရန္ အေၾကာင္းတရား ေကာင္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၾကရန္လိုသည္။ ဤအတြက္ ဗုဒၶခ်မွတ္ေပးခဲ့ေသာလမ္းစဥ္က မဂၢင္႐ွစ္ပါး ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။

၀န္းက်င္သည္ အလိုေလာဘတို႔အတြက္ ျပည့္လွ်မ္းေနတတ္ေလ့ ႐ွိသည္။ ေလာကီခ်မ္းသာက ျမင္သာထင္သာ႐ွိ၍ ေလာကီခ်မ္းသာ ေနာက္ မေမာမပန္း လိုက္ပါၾကသည္က မ်ားလွသည္။ ေလာကီခ်မ္းသာ တစ္စံုတစ္ရာ ရ႐ွိၿပီးေသာ္လည္းမတင္းတိမ္ႏိုင္ၾကျပန္။ ေလာဘဟူသည္မွာ မထိန္းသိမ္းႏိုင္ သမွ် ကာလပတ္လံုး ျဖည့္၍မျပည့္ေသာအိုးကဲ႔သုိ႔ ျဖစ္သည္။ အမွန္တ ကယ္ျဖည့္၍မျပည့္ေသာအိုး ျဖစ္သင္႔သည္က ပညာအရာသာျဖစ္သည္။ သင္႔ေတာ္သည့္ ေလာဘအဆင့္လား၊ မေတာ္မ ေလ်ာ္ေလာဘအဆင့္လား ဟူသည္ကိုပင္ မေ၀ခြဲႏိုင္၊ မစဥ္းစားႏိုင္သည္ အထိ ျဖစ္ေလ႔႐ွိၾကသည္မွာ လည္း ေလာကသားတို႔၏ အရာ ျဖစ္ရျပန္သည္။ ဆင္ျခင္သတိထားမႈမ႐ွိျခင္း သည္ပင္လွ်င္ အပ္ၸမာဒ ျဖစ္ရျပန္ပါ၏။

စိတ္သည္ အကုသိုလ္တို႔၌ ေမြ႕ထံုသည့္သေဘာ႐ွိသည့္ အားေလ်ာ္ စြာ ျမန္မာတို႔သည္ သူတစ္ထူး တိုးတက္ေကာင္းစားသည္ကို ေတြ႕ရျမင္ရ ၾကားရပင္လွ်င္မုဒိတာမပြားႏိုင္ျခင္းသည္ ကုသိုလ္ျဖစ္ရမည့္အစား အကုသိုလ္ ကို ဖိတ္ေခၚေနသလို ျဖစ္ေနသည္ဟု ယူဆပါ၏။ မုဒိတာပြားႏိုင္ျခင္း၊ ေမတၱာ ထားႏိုင္ျခင္းသည္ ေငြကုန္ေၾကးက်မ႐ွိဘဲ အလကားရ ေသာကုသိုလ္ ျဖစ္လင့္ ကစား၊ သူမ်ား၏ တိုးတက္မႈအေပၚ မ႐ႈစိမ္႔မႈျဖင့္ အကုသိုလ္ရယူျခင္း သည္ ျမန္မာတို႔အတြက္ ၀မ္းနည္းစရာ ျဖစ္ရပါ ေတာ့သည္။ မိမိတို႔၏ အလုပ္ အေျခအေန၊ မိမိတို႔၏ စိတ္အေျခအေနကို ေကာင္းစြာ ဆင္ျခင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းသည္ အပၸမာဒျဖစ္၍ ေကာင္းရာသုိ႔ ပဲ့ျပင္ႏိုင္ေသာ္လည္း၊ မဆင္ျခင္မိ၊ သတိမမူမိၾက၍ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အကုသိုလ္တို႔ ၀င္ေရာက္ေန သည္ကို သတိမူမိ သူတို႔ ႐ွားပါးလွသည္ကို ေတြ႕ရပါ၏။

ဗုဒၶ၏အဆံုးအမသည္ ေလာကုတ္ၱရာသက္သက္အတြက္ မဟုတ္ေခ်။ ေလာကီမွ မလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ေသးသူမ်ားအတြက္လည္း လိုက္နာ ႏိုင္သင္႔ေသာလမ္းစဥ္ျဖစ္၍၊ ေလာကီေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ရ႐ွိၾကမည့္ အျပင္ ေလာကီမွ ေလာကုတ္ၱရာသို႔ ကူးေျပာင္းႏိုင္မႈႏွင္႔ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းတို႔အတြက္လည္း တစ္ခုတည္းေသာလမ္းစဥ္ ျဖစ္ပါ သည္။

ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲတြင္ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ ရခဲ့ၾကပါသည္။ ဤလြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္အေပၚ အခ်ိဳ႕က တလြဲသံုး ေန ၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရျပန္သည္။ မည္မွ်အကုသိုလ္ႏွင္႔ယွဥ္၍ ေရးသား၊ ထုတ္ေဖာ္ၾကသည္ကိုလည္း သတိထားမိပါ၏။ အခ်ိဳ႕က က်င့္ ၀တ္ကိုမသိ ၍ ေရးၾကသည္။အခ်ိဳ႕မွာ က်င္႔၀တ္ကိုသိေသာ္လည္း မိမိတို႔၏ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားေၾကာင္႔ ထိန္းသိမ္းမႈမ႐ွိဘဲ ေ႐ွ႕ဆက္ တိုးၾကသည္ကို လည္း ေတြ႕ရသည္။ အခ်ိဳ႕က ပုဂ္ၢိဳလ္ေရးကို သက္သက္ ရည္စူးတိုက္ခိုက္ ၾက၏။ တူေသာအက်ိဳးေပးကို လက္ေတြ႕ ျပန္၍ခံလိုက္ ၾကရသည္ကို လည္းေတြ႕ရ၏။ ဗုဒၶဘာသာေလာက္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးႀကီးမားသည့္ အဆံုးအမမ်ားကို အျခား၌ မေတြ႕ရတတ္ေသာ္ လည္း ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ အနီးမွာ႐ွိ ေသာ ျမန္မာတို႔ အေနျဖင္႔ ျပန္၍အသံုးမျပဳႏုိင္ၾကျခင္းမွာ ၀မ္းနည္းစရာ ျဖစ္ေနပါသည္။ ဣႆာ မစၦရိယ အားႀကီးသူတို႔မွာ ဘယ္ေသာအခါမွ မႀကီးပြားတတ္၊ မႀကီးပြားသည့္ အျပင္ ပို၍နိမ့္ပါးတတ္ပါေသးသည္။ တူေသာအက်ိဳးေပးေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ကိုယ့္လုပ္ရပ္၊ ကိုယ့္စိတ္ဓာတ္မ်ားကို ျပန္၍ဆန္းစစ္သင့္ၾကသည္။ မဂၢင္႐ွစ္ပါးႏွင္႔ ညီၫႊတ္ပါရဲ႕လား။ ဤအတြက္ျပန္၍ ဆင္ျခင္မိပါရဲ႕လား ဟု သတိထားမိရန္ လိုပါလိမ့္မည္။ အက်ိဳးတရား သုိ႔မဟုတ္ အက်ိဳးေပး ဆိုသည္ မွာ မည္သည့္ နတ္သိၾကားမွ ဖန္တီးေပးသည္မဟုတ္၊ မိမိတို႔ျပဳ လိုက္ေသာ အေၾကာင္းတရားေပၚမွ ျဖစ္လာေသာ အသီးအပြင္႔သာျဖစ္၏။ ေကာင္းေသာ အက်ိဳးတရားအတြက္ ေကာင္းေသာ အေၾကာင္း တရားကိုသာ ျပဳသင္႔ပါသည္။ မေကာင္းေသာအေၾကာင္းတရားကို ျပဳၿပီး မွ ေကာင္းေသာအက်ိဳးတရား အတြက္ ဘုရားတြင္ ဆုေတာင္း၍ ျပည့္ ၀မည္မဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶက “အတၱာဟိ အတၱာေနာ နာေထာ”” ဟူ၍ မိမိကိုယ္ သာကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေၾကာင္း အတိအလင္း ဆံုးမၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာအမ်ားစု တို႔သည္ အရင္းအျမစ္ကို မေလ့လာဘဲ၊ မျပဳျပင္ဘဲ ဒုကၡေရာက္ေသာအခါမွ ဘုရားတ၊ ဆုေတာင္းၾကေလ့႐ွိပါသည္။ မဂၢင္႐ွစ္ပါး၊ သစၥာေလးပါးကို သာ ႏွလံုးသြင္းလိုက္နာၾကလွ်င္ လိုခ်င္၍ပင္ “ေနာင္တ” ကိုရမည္ မဟုတ္ပါေခ်။ မည္သည့္အရာကိုမွ် ဆုေတာင္းရန္လည္း လိုအပ္မည္ မဟုတ္ ပါေခ်။ မိမိတို႔ျပဳခဲ့ေသာ အကု သိုလ္၏ အက်ိဳးေပးကိုသာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ျပန္ လည္လက္ခံၾကရသည့္ သေဘာကို သိ႐ွိလက္ခံႏိုင္ၾကပါလွ်င္ မိမိတို႔၏ စိတ္အခံကို ေကာင္းစြာ ျပင္ဆင္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ၀န္းက်င္သည္ လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္ လည္းေကာင္း ပို၍ သာယာလွပလာ လိမ္႔မည္ဟု ျမင္ပါ၏။
(မွီျငမ္း -ဒဂုန္ဦးစန္းေငြ၏ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ေျဖၾကားခဲ႔ရေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ ျပႆနာမ်ား)

ေနဇင္လတ္
၂၀-၃-၂၀၁၄ (၁၂၅၁)

Subscribe Us