Wednesday, April 22, 2015

ဝန္ထမ္းဆုိတာ...


ဝန္ထမ္းဆုိတာ... ေအာင္ျမင္တဲ့ Company တခုျဖစ္ဖုိ႔ အေရးၾကီတဲ့ Resource ျဖစ္လုိ႔ သူတုိ႔ကုိ အျမဲ Active ျဖစ္ဖုိ႔ HR က သင့္ေတာ္တဲ့တာဝန္ခြဲေဝမွဳေတြ၊ ထုိက္တန္တဲ့ခံစားခြင္ေတြနဲ႔ Motivate လုပ္ဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္...

၀န္ထမ္းေတြ Demotivate ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ ဘယ္လိုေတြတံု႕ျပန္လာသလဲဆိုေတာ့...
၁။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အလုပ္အခ်ိန္ ထက္ေနာက္က်ၿပီးမွ ေရာက္တယ္။
၂။ အလုပ္ဆင္းရမယ့္ အခ်ိန္နီးလာရင္ နာရီကို လွမ္းၾကည့္တတ္တယ္။
၃။ အလုပ္ဆင္းရမယ့္ အခ်ိန္ထက္ေစာၿပီး ဆင္းတတ္တယ္။
၄။ စည္းကမ္းေတြကို နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ ေဖာက္လာတယ္။
၅။ တာ၀န္ေတြကို ေပါ့ဆစြာ ထမ္းေဆာင္ လာၾကတယ္။
၆။ တာ၀န္ေပးရင္ တာ၀န္မယူလိုဘဲ ေနာက္ဆုတ္ လာၾကတယ္။
၇။ တစ္ေန႔တာ အလုပ္ေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ ၾကေတာ့ဘူး။
၈။ အေသးအဖြဲ႕ကိစၥေတြနဲ႕ပတ္သက္ ၿပီးအၿမဲလိုလို ညည္းညဴလာတတ္ ၾကတယ္။
၉။ အလုပ္မၿပီးတာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး တစ္ေယာက္အေပၚ တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ အျပစ္ပံုခ် လာတတ္ၾကတယ္။

၁၀။ အလုပ္ကို တာ၀န္ယူလိုတဲ့ သူေတြရွားပါးလာ ၾကတယ္။
၁၁။ အလုပ္ခ်ိန္အတြင္းမွာ အျပင္ကို ခဏခဏ ထြက္တတ္ လာတယ္။
၁၂။ ထမင္းစားခ်ိန္ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ခ်ိန္ေတြမွာ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ အခ်ိန္ထက္ပိုၿပီး ယူတတ္ လာၾကတယ္။
၁၃။ ႀကီးၾကပ္သူ မန္ေနဂ်ာေတြ၊ MD ေတြေရွ႕မွာ အလုပ္အရမ္း ႀကိဳးစားျပၿပီး၊ ေနာက္ကြယ္မွာ ေနခ်င္သလို ေနေနတတ္ၾကတယ္။
၁၄။ ေက်နပ္ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိဘဲ ခြင့္ယူ လာတတ္တယ္။
၁၅။ မေက်နပ္မႈေတြကို မသိမသာ ျပလာတယ္။
၁၆။ နစ္နာမႈေတြကို မသိမသာ ျပလာတယ္။
၁၇။ Key Person ေတြက အခ်ိန္ပို မဆင္းလိုေၾကာင္း တင္ျပ လာတတ္တယ္။
၁၈။ ၀န္ထမ္းေတြက ယခင္ကလို အထက္လူႀကီးအား ေမးျမန္းတာ မရွိေတာ့ဘူး။
၁၉။ ၀န္ထမ္းေတြက ယခင္ကလို အထက္လူႀကီးကို အႀကံဉာဏ္ ေတာင္းခံတာမရွိေတာ့ဘူး။
၂၀။ ၀န္ထမ္းေတြက ယခင္ကလို အထက္လူႀကီးအား တိုင္ပင္ျခင္းလည္း မရွိေတာ့ဘူး။
စတဲ့လုပ္ငန္းခြင္ Demotivate ေတြျဖစ္လာ ၿပီဆိုရင္ေတာ့ တာ၀န္ခံေတြ တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းတြင္းကို ဂ႐ုတစိုက္ ေလ့လာ သံုးသပ္ဖို႔လိုေနပါၿပီ။

ဘာကို အဓိက ေလ့လာမလဲ။ အဓိက ေလ့လာရမွာက ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ခံစားမႈ Emotion ပဲျဖစ္တယ္။ ခံစားမႈ Emotion ဆိုတာေပ်ာ္ရႊင္တာ၊ ေၾကာက္တာ၊ေဒါသထြက္တာ၊ခ်စ္ခင္တာ၊ မနာလိုတာ စတာေတြဟာ ခံစားမႈ ပဲျဖစ္တယ္။ အဲလို ခံစားမႈေတြကို ေလ့လာႏိုင္ရင္ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္က် ေနတာ ကို ေလ့လာႏိုင္ လာမွာပါ။

 ယခုလို ေလ့လာႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ တံု႕ျပန္မႈကို သေဘာေပါက္ လာႏိုင္တယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ ေတြမွာရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ Demotivate ျဖစ္ရတာ သူတို႔ရဲ႕ Emotion ကို႐ိုက္ခတ္ၾက တာလဲ ေလ့လာ ၾကည့္ရေအာင္
“ ငါ့လာမစမ္းနဲ႕။ ငါ့မွာ မင္းတို႔ကို ၿဖိဳခြဲ ဖ်က္ဆီးႏိုင္တဲ့ အာဏာရွိတယ္။ မင္းတို႔ လစာေလ်ာ့ သြားခ်င္လား၊ အလုပ္ ထြက္သြားခ်င္လား ႀကိဳက္တာေျပာ ငါလုပ္ေပးႏိုင္တယ္။”

“ ဟိုတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕တယ္မွတ္လား ငါအလုပ္ ထုတ္လိုက္ၿပီ မင္းတို႔လည္း ၾကပ္ၾကပ္ သတိထားၾက”

“ ေရွ႕ကထြက္သြားတဲ့ ၀န္ထမ္းဆို အရမ္းေတာ္တာ မင္းဘာမွ အသံုးကိုမက်ဘူး”

အဲလို ၀န္ထမ္းေတြကို ဆူေလ၊ ၿခိမ္းေျခာက္ေလ၊ ေျခာက္လန္႔ေလ တျခားလူေတြနဲ႕ ႏိႈင္းၿပီးေျပာေလ ၀န္ထမ္းေတြက တာ၀န္ရွိတဲ့ တာ၀န္ခံေတြကို ယံုၾကည္မႈက ေလ်ာ့ေလ၊ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းက်ေလ၊ သင္တို႕ရဲ႕ စကားေတြကို နားမေထာင္ေလပါပဲ။

“ နင့္ကိုငါ ဘယ္ႏွစ္ခါ ေျပာထားရမလဲ အစမ္းခန္႔လဲ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အခုထိ နားမလည္ေသး ဘူးလား။ ငါေအာ္ရလြန္းလို႔ ငါးေထာင္ ေရာင္းစားလို႔ရေနၿပီ” အဲဒီလို ခဏခဏ ေအာ္ေနျပန္ရင္လည္း စိတ္ဖိစီးေစႏိုင္ ပါသည္။

- ၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း ခြဲျခားဆက္ဆံတာ။
- ၀န္ထမ္းေတြအေပၚ ဘက္လိုက္တတ္တာ။
- ၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ေပးတာ။
- အလုပ္နဲ႕ လူမႈေရးေတြ ေရာေထြးေနတာ။
- အလုပ္နဲ႕၀န္ထမ္းေတြကို ဦးစားေပးမႈမရွိတာ။
- လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ မေပးထားတာ။
- ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ခံစားခြင့္ေတြကို မသိဟန္ေဆာင္ျပဳတာ။
- ကိုယ္တိုင္ မလုပ္လိုတာ ေတြကို ၀န္ထမ္းေတြကိုခိုင္းတာ။
- ၀န္ထမ္းေတြကို ဦးစားေပးျခင္းမရွိတာ။
- ၀န္ထမ္းေတြနဲ႕ ရင္းႏွီးေအာင္ မေနတာ။
- အဆိုးျမင္၀ါဒကို လက္ကိုင္ထားတာ။
- အေျပာနဲ႕လက္ေတြ႕ ထပ္တူညီမႈမရွိတာ။


အဲဒီလို အထက္လူႀကီး ေတြေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ Emotion ေတြထိခိုက္ကာ၊ Stress ဖိစီးမႈေတြ ျဖစ္လာ ကပါတယ္။ Stress ေတြေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ၀မ္းနည္း အားငယ္ တတ္လာတယ္။ အၿမဲတမ္း စိုးရိမ္ေၾကာင့္ ၾကလာၾကတယ္။ အရာရာကို အလိုမက်ျခင္းေတြ၊ ေဒါသႀကီးျခင္းေတြနဲ႕အတူ အဆိုးျမင္ လာၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ လုပ္ငန္းခြင္ႀကီးကို စိတ္ကုန္လာၿပီး ေက်ာခိုင္းသြားၾကေတာ့တယ္။
တကယ္လို႔ အထက္ပါ အခ်က္အလက္ေတြ အျပင္ အျခားျဖစ္ႏိုင္စရာ အခ်က္ေတြကိုလည္း ေလ့လာထား ၾကမယ္ဆိုရင္ Manager ေတြ၊ MD ေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ စိတ္ပိုင္းနဲ႕ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာျပည့္စံုတဲ့ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ ရရွိလာၾကမွာ မလြဲဧကန္ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

Credit to - Original Uploader

Subscribe Us