Wednesday, May 30, 2018

MOEAF (ထုိင္း)၏ သေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္



၃၀.၅.၂၀၁၈ ဘန္ေကာက္

၁။​MOEAF (Thai) ျမန္မာျပည္ပအလုပ္အကိုင္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအဖဲြ႕ခ်ဳပ္(ထိုင္း)သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ အလုပ္သမား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံဥပေဒမ်ားကိုေလးစားလိုက္နာ၍ ေျဖရွင္းေဆာင္ ရြက္ေပးေနသည့္ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။

၂။​အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမား ျပႆနာတို႔ကိုေျဖရွင္းရာတြင္ ျမန္မာသံရံုး၊ ျမန္မာအလုပ္သမားသံအရာရွိမ်ား၊ အျခားအလုပ္သမားေရးရာေဆာင္ရြက္ေနေသာ မဟာမိတ္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အၿမဲတေစပူးေပါင္းေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိပါသည္။

၃။​အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမားျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းသည့္အခါ အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမား ေအဂ်င္စီတို႔ သံုးဦးသုံးဖလွယ္မ်က္ႏွာစံုညီ ညွိႏႈိင္းေျဖရွင္းသည့္နည္းလမ္းျဖင့္ မိမိတို႔ျမန္မာႏိုင္ငံသား အလုပ္သမားမ်ားအား နစ္နာမႈမရွိေစရန္ အတက္ႏိုင္ဆံုးႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေပးေလ့ရွိၿပီး ၎ေျဖရွင္းထားခ်က္မ်ားအား သက္ဆိုင္ရာ ျမန္မာအလုပ္သမားသံအရာရွိထံ အခ်ိန္ႏွင့္တေျပးညီ အစီရင္ခံတင္ျပေလ့ရွိပါသည္။


၄။​ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးဦးေဆာင္ေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံဆိုင္ရာျမန္မာသံရံုး၊ ျမန္မာအလုပ္သမား သံအရာရွိ(၅)ဦးႏွင့္အတူ အလုပ္သမားကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ားစြာရွိၾကပါသည္။ အျခားအဖဲြ႕အစည္းမ်ားမွာ အလုပ္သမားေရးေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံဥပေဒ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္း မ်ားကိုလိုက္နာေလ့ရွိၿပီး စည္းကမ္းရွိစြာ စနစ္တက် ေျဖရွင္းေလ့ရွိၾကပါသည္။ မိမိအဖဲြ႕အစည္းနာမည္ႀကီးမႈ တစ္ခုတည္းကိုသာ ေရွးရႈလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလုပ္သမားမ်ား အေပၚတြင္ နစ္နာမႈမရွိေစရန္ ေစတနာထားၿပီးေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကိုသာေတြ႔ရွိရပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုသည္ မိမိတို႔သာ အလုပ္သမားေရးကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေနသေယာင္ အသားယူ၍လည္းေကာင္း၊ Media စိုးမိုးမႈကို အသံုးခ်၍လည္းေကာင္း၊ ယင္းတို႔ႏွင့္သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ေသာ အျခားအဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းမ်ားကို ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားႏွိမ့္ခ်ေလ့ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။

၅။​ျဖစ္စဥ္တိုင္းတြင္ ျဖစ္ပြားသည့္ျပႆနာမ်ားကိုသာ အသားေပးသတင္းေဖာ္ျပ၍ ယင္းျပႆနာမ်ားကို အမွန္တကယ္ေျဖရွင္းေပးသူမ်ားႏွင့္ အျခားအဖဲြ႕အစည္းမ်ားကို ခ်န္လွပ္ကာ မိမိတို႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုတည္း၏ ေျဖရွင္းေပးမႈေၾကာင့္ အဆင္ေျပသြားသကဲ့သို႔ အသားယူေဖာ္ျပေလ့ရွိၾကပါသည္။

၆။​ယင္းအဖဲြ႕အစည္း၏ လုပ္ကြက္မ်ားအား ပံုေဖာ္ၾကည့္မည္ဆိုပါက -
​(က)​အလုပ္သမားမ်ားကို Social Media ကိုအသံုးခ်ၿပီး စည္းရံုးလႈံ႕ေဆာ္သည့္နည္းလမ္းကို အသံုးျပဳျခင္း၊

(ခ)​အလုပ္သမားတစ္ဦးမွ ဆက္သြယ္လာပါက ၎အလုပ္သမား၏ ေျပာၾကားခ်က္တစ္ခုထဲအေပၚမွာ 
မူတည္ေဖာ္ျပေလ့ရွိၿပီး အလုပ္ရွင္၊ ေအဂ်င္စီႏွင့္သံအရာရွိမ်ားကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေလ့မရွိျခင္း၊

(ဂ)​ဆက္သြယ္လာသည့္ အလုပ္မားမ်ားအား ဖုန္းျဖင့္ညႊန္ၾကားၿပီး ဓါတ္ပံု၊ ဗီြဒီယိုမ်ားကို Viber (သို႔မဟုတ္) Line ကဲ့သို႔ေသာ Application မ်ားျဖင့္ ပို႔ခိုင္းလွ်က္ ဦးစြာေဖာ္ျပေလ့ရွိျခင္း၊

(ဃ)​အလုပ္သမားမ်ားအား လုပ္ငန္းခြင္မွေခၚထုတ္ရာတြင္ ဖုန္းျဖင့္ဆက္သြယ္စီစဥ္ၿပီး သြားေရာက္ ေခၚယူကာ ၎တို႔ရံုးတြင္ ေနရာခ်ထားေလ့ရွိျခင္း၊ (အဆိုပါျဖစ္စဥ္တြင္ အမွန္အားျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားသံအရာရွိမ်ားႏွင့္တာ၀န္ရွိေအဂ်င္စီတို႔ကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိဘဲ ၎တုိ႔၏ အစီအစဥ္ျဖင့္သာေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိသည္ကိုေတ႔ြရွိရပါသည္။)

(င)​အလုပ္သမားမ်ားကို ေမးျမန္းရာတြင္  နမိတ္ျပေမးခြန္းမ်ားကို အသံုးျပဳေလ့ရွိၿပီး လူ႕အခြင့္အေရး၊ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ အမွန္တရားအား ဖံုးကြယ္ခ်န္လွပ္လွ်က္ ၀င္ေရာက္ ၾကည့္ရႈ႕သူမ်ား မ်က္ရည္က်ေလာက္ေအာင္(တစ္နည္း)၊ ဇာတ္နာေအာင္ ဓါတ္ပံု၊ ဗီြဒီယို၊ စာအေရးအသားမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပေလ့ရွိျခင္း၊

(စ)​အလုပ္သမားမ်ားအား အသံုးခ်ၿပီးေနာက္ အမွန္တကယ္ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ေသာ ျမန္မာသံရံုး(သို႔မဟုတ္) အလုပ္သမားသံအရာရွိရံုးအနီးတြင္ ေရာက္ရွိစုေ၀းေစျခင္း (သို႔မဟုတ္) MOEAF Thai Call Center သို႔ ပို႔ေဆာင္ေျဖရွင္းေစျခင္း၊

(ဆ)​အကယ္၍ ထိုလုပ္ရပ္ျဖင့္မေအာင္ျမင္ပါက ေနာက္ဆံုးနည္းလမ္းအားျဖင့္ အလုပ္သမားမ်ားကို တရားမ၀င္နည္းလမ္းျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ပို႔ေဆာင္ကာ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ပိုမိုရႈပ္ေထြး ေစရန္ စီစဥ္ေလ့ရွိျခင္း စသည့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအားအေျခခံအားျဖင့္ေတြ႔ရွိရပါသည္။
(ဇ)​ယင္းတို႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားအား ယခင္ျဖစ္ပြားခဲ့ဖူးေသာ ေအဂ်င္စီႏွင့္အလုပ္သမားျပႆနာမ်ားအေပၚ အေျခခံလွ်က္ အဆင့္(၄)ဆင့္ျဖင့္ ေအာက္ပါအတုိင္းထင္ရွားစြာ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္ -
အဆင့္(၁)​-အလုပ္သမားမ်ားအားစည္းရံုးျခင္း၊
အဆင့္(၂)​အလုပ္သမားမ်ားအားအသံုးခ်လွ်က္ Social Media တြင္ ၎တို႔အက်ိဳးစီးပြား အတြက္အသံုးခ်ျခင္း၊
အဆင့္(၃)​-​အလုပ္သမားမ်ားအား အမွန္တကယ္ေျဖရွင္းေပးႏိုင္သည့္ ဌာနဆိုင္ရာေနရာ အနီးတြင္
 တိတ္တဆိတ္ေနရာခ်ထားျခင္း(သို႔မဟုတ္)ပို႔ေဆာင္ျခင္း၊
အဆင့္(၄)​-​၎တို႔မွ ေျဖရွင္းၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားသကဲ့သို႔ Social Media တြင္ေဖာ္ျပၿပီး အျခားေသာဌာနဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ ေအဂ်င္စီမ်ားအေပၚတြင္ ပုတ္ခတ္ေရးသားေဖာ္ျပျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားကို ထင္ရွား
စြာျမင္ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

၇။​၂၄-၅-၂၀၁၈ ရက္ေန႔ ဖစ္ဖူရီျဖစ္စဥ္တြင္ သက္ဆိုင္ရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ေသခ်ာစြာရရွိထားျခင္းမရွိဘဲ အခမဲ့စတိတ္ရႈိးဟုေခါင္းစဥ္တပ္ကာ ဦးထုတ္တစ္လံုးကို ဘတ္ ၁၅၀ ႏွင့္ေအာ္ဟစ္ ေရာင္းခ်ခဲ့ျခင္း၊ စတိတ္ရႈိးပဲြေရာက္မွဆိုလွ်င္ ဘတ္ ၃၀၀ ေပးရမည္ဟု ေျပာဆိုခဲ့ေသာ ဗြီဒီယိုမွတ္တမ္းမ်ားကို ကနဦးေတြ႔ခဲ့ရေသာ္လည္း ဦးထုပ္အခမဲ့ျဖန္႔ေ၀ခဲ့ပါသည္ဟု လိမ္ညာရွင္းလင္းခဲ့ျခင္းမ်ားကို ေတြ႔ရွိရျပန္ပါသည္။

၈။​ထိုင္းေဒသခံမ်ားႏွင့္ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈမျဖစ္မီ ျမန္မာလုပ္သားမ်ားကို သိမ္းသြင္းကာ မိမိတို႔အဖဲြ႕အားကူညီရန္ အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္လႈံ႕ေဆာ္ျခင္း၊ အလုပ္သမားမ်ားကိုအသံုးခ်၍ တစ္ဖက္အဖဲြ႕အားစိန္ေခၚခဲ့ျခင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ပြားသည့္ ျပႆနာတြင္ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းေသြးကဲြေစသည့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ေစာ္ကားခဲ့ျခင္းမ်ား ေတြ႔ရွိရပါသည္။

၉။​ေန႔ညမျပတ္စည္ကားေနၿပီး ထိုင္းေဒသခံမ်ားႏွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းျမန္မာလုပ္သားမ်ား သူ႔စည္း သူ႕ကမ္းျဖင့္ အဆင္ေျပစြာယွဥ္တဲြေနထိုင္ေနသည့္ ဖစ္ဖူရီနယ္ေျမအား ထိုင္းမာဖီးယားအဖဲြ႕မ်ားႀကီးစိုး၍ မိမိတို႔အဖဲြ႕က သြားေရာက္ကာကြယ္ေနရဟန္ အသားယူသတင္းျဖန္႔ေ၀ေနမႈမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။

၁၀။​ထိုပဋိပကၡျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ထိုင္းသတင္းမ်ားႏွင့္ ထိုင္းေဒသခံမ်ား၏ ဖိအားဒဏ္ကို တကယ္ခံစားေနရသူမ်ားမွာ ယင္းေဒသရွိ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ားႏွင့္ ထိုင္းတစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား သာျဖစ္ၿပီး ရရွိထားေသာအခြင့္အေရးမ်ားနစ္နာဆံုးရႈံးမည္ကို စိုးရိမ္ေနရၿပီျဖစ္ပါသည္။

၁၁။​ယင္းတို႔အဖဲြ႕စတင္ဖဲြ႕စည္းစဥ္ကတည္းက အလုပ္သမားသံအရာရွိအဆက္ဆက္ႏွင့္ MOEAF တို႔သည္ အလုပ္သမားေရးေခါင္းစဥ္ႏွင့္အကူအညီေတာင္းခံလာတိုင္း လိုအပ္ေသာ ကူညီပံ့ပိုးမႈမ်ားေပးခဲ့ၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံဥပေဒမ်ားကို ေလးစားလိုက္နာေျဖရွင္းရန္ လမ္းတည့္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ယင္းတို႔အလိုမက်သည္ႏွင့္ အလုပ္သမားသံအရာရွိကိုလည္းေကာင္း၊ MoU စနစ္ကိုလည္းေကာင္း ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားမႈမ်ားျပဳခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းတို႔ဒုကၡႀကံဳလာသည့္အခါတိုင္း ေစာ္ကားမိခဲ့သမွ် သံအရာရွိအား ျပန္ရွိခိုးေတာင္းပန္ခဲ့မႈမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ရွိခဲ့ပါသည္။ MOEAF အေနျဖင့္လည္း အလုပ္သမားသံအရာရွိမ်ားႏွင့္ သေဘာတူညွိႏႈိင္း၍ ယင္းအဖဲြ႕အား ေထာက္ပံ့ကူညီမႈမ်ား၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ားရွိခဲ့ေသာ္လည္း ၎တို႔အဖဲြ႕၏ စည္းကမ္းေဘာင္ႏွင့္ေက်ာ္လြန္ၿပီးေျဖရွင္းခဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္သတိေပးခဲ့ရပါသည္။ ေနာက္ဆံုး စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ဥပေဒေဘာင္ေက်ာ္လြန္စြာ ေျဖရွင္းအားထုတ္မႈမ်ား၊ ေရွ႕တြင္တစ္မ်ိဳး ကြယ္ရာတြင္တစ္မ်ိဳး သေဘာထားမမွန္မကန္မႈမ်ားေၾကာင့္ အလုပ္သမားသံအရာရွိႏွင့္အတူ MOEAF တို႔မွ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ခဲ့ရ ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

၁၂။​ၿခံဳငံုသံုးသပ္ရေသာ္ ယခုျဖစ္စဥ္တြင္ မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ပြားသည့္ျပႆနာကို အခ်င္းခ်င္းမေျဖရွင္းဘဲ မမွန္သတင္းျဖန္႔ကာ အလုပ္သမားမ်ားကို လႈံ႕ေဆာ္သိမ္းသြင္းျခင္း၊ မီဒီယာကိုအသံုးခ်၍ ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာ လူမ်ိဳးေရးျပႆနာျဖစ္ပြားေစသည္အထိဦးတည္လာျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းေသြးကဲြေစသည့္ အသံုး အႏႈန္းမ်ားသံုးစဲြျခင္းတို႔အား ျပင္းထန္စြာ ရံႈ႕ခ်ပါသည္။

၁၃။​ထို႔အျပင္ အလုပ္သမားသံအရာရွိ ဦးသန္းႏိုင္အမည္တပ္၍ (၂၇-၅-၂၀၁၈)ရက္ေန႔တြင္ Facebook မွတဆင့္ Live လႊင့္၍ မိုက္ရူးရဲဆန္စြာ စိန္ေခၚခဲ့ျခင္း၊ ႏွစ္ႏိုင္ငံဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီမေျဖရွင္းခဲ့သည့္ မိမိတို႔ ထင္သလိုျပဳမူသည့္ စရိုက္မ်ားေၾကာင့္ အလုပ္သမားသံအရာရွိမ်ား၏ ကူညီအားေပးမႈမ်ား၊ ဆက္ဆံမႈမ်ား ရပ္တန္႔ခဲ့ရသည့္ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္မ်ား ကိုမ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး မိမိတို႔ပဲ အၿမဲမွန္ေနသေယာင္ ေျပာဆိုစိန္ေခၚမႈမ်ား၊ ဂုဏ္သိကၡာခ် ေစာ္ကားမႈမ်ားအား MOEAF (Thai) အေနျဖင့္ ျပင္းထန္စြာရံႈ႕ခ်ပါေၾကာင္း သေဘာထား ထုတ္ျပန္အပ္ပါသည္။

​​​​​​​​​MOEAF (Thai)