Wednesday, March 11, 2015

အေ၀းေရာက္သူတုိ႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္စုံတစ္ရာ


Byေအးျမေက်ာ္၊။On Wed, 2015-03-04 11:49 Issue No.အတြဲ (၁၄)၊ အမွတ္ (၁)

ထုိင္းဘုရင္မင္းျမတ္ဘူမိေဘာႏွင့္ မိဖုရားသီရိေခတ္တုိ႔ ဓာတ္ပုံမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ အခန္းငယ္အတြင္း အျဖဴႏွင့္အညိဳ ေက်ာင္း၀တ္စုံကို တူညီစြာ၀တ္ဆင္ထားသည့္ ကေလးငယ္မ်ား စာအံေနၾကသည္။
ပါးျပင္ထက္တြင္ သနပ္ခါးမ်ား လိမ္းက်ံထားသည့္ တတိယတန္း ေက်ာင္းသားတစ္ဦး က ဦးေဆာင္ကာ အခန္းတြင္းမွ ကေလးငယ္မ်ားက ပထမတန္း ျမန္မာဖတ္စာမွ ‘‘ဇြန္ပန္း႐ုံအနီး လွည္းဘီးႏြံထဲကြၽံေန သည္’’ဆုိသည့္ စာပုဒ္ကို ထပ္ေက်ာ့ကာ ရြတ္ဆုိေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ‘‘ဗမာျပည္အေသးစား’’ဟုပင္ တင္စားေခၚဆုိၾကသည့္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား အမ်ားစု အလုပ္လုပ္ရာ ဆမြတ္စမြန္ေခၚ မဟာခ်ဳိင္ၿမိဳ႕ တစ္ေနရာရွိ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ စာသင္ေက်ာင္း၏ တစ္ခန္းတည္းေသာ စာသင္ခန္း ငယ္တြင္ သူတုိ႔ ပညာသင္ၾကားေနၾကသည္။ ျမန္မာသင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းျဖင့္ သင္ၾကားေသာ ထုိေက်ာင္းတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ သားသမီးငယ္ သုံးဆယ္ေက်ာ္ တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကားလ်က္ရွိသည္။


ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ အေျခခ်ကာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ သန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္ သမား တုိ႔၏ သားသမီးမ်ား တက္ေရာက္ ပညာသင္ ၾကားႏုိင္ေသာ အေရအတြက္နည္းပါးလွသည့္ ေက်ာင္းမ်ား ထဲ၌ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ ေက်ာင္းလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံေရာက္ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူမ်ား၏ အဆုိအရ ျမန္မာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္ သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ပညာသင္ယူႏုိင္သည့္ အခြင့္အေရးမွာ နည္းပါးေနဆဲျဖစ္ၿပီး ရာခုိင္ႏႈန္း အနည္းငယ္သာလွ်င္ ထုိင္းအစုိးရစာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္သင္ယူေနသည္။ အလုပ္သမား မ်ား၏ ကေလးငယ္အားလုံးမွ ခန္႔မွန္းေျခ ရာခုိင္ႏႈန္းသုံးဆယ္ေက်ာ္ေသာ ကေလးငယ္မ်ားသာ စာသင္ခန္း မ်ားအတြင္း ေရာက္ရွိေနၾကသည္ဟုဆုိသည္။


ထုိင္းႏုိင္ငံ မဟီေဒါတကၠသိုလ္မွ ၂၀၁၄ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ မဟာခ်ဳိင္ေဒသ ရွိ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ စစ္တမ္းတစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ထုိစစ္တမ္းအရ မဟာခ်ဳိင္ေဒသ ရွိ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္ အားလုံး၏ ၁၆ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ေက်ာင္းမ်ား၌ တက္ေရာက္ပညာ သင္ၾကားႏုိင္ၿပီး ထုိကေလးအမ်ားစုမွာ ျမန္မာ ကေလး ငယ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ဟု ေျပာၾကားထားသည္။

ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးအတြက္ အဓိကအားထားရာေနရာမ်ားမွာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ေပးေသာ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ေက်ာင္းကဲ့သုိ႔ အလုပ္သမားအေရး တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ား၏ ႀကိဳးပမ္းမႈျဖင့္ ေပၚေပါက္လာေသာ စာသင္ခန္းမ်ား ပင္ျဖစ္သည္။
ထုိထုိေသာ စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းၿပီး မိဘမ်ားရွိရာ ထိုင္းႏုိင္ငံသို႔ လုိက္ပါလာ ခဲ့ရ သည့္ ကေလးငယ္မ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ ထုိင္းေျမေပၚမွာေမြး၊ ထုိင္းေျမတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသူမ်ားလည္း တက္ေရာက္လ်က္ရွိသည္။

ထား၀ယ္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ရြာတစ္ရြာမွ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာ ထုိင္းႏုိင္ငံသုိ႔ လာေရာက္ကာ ငါးေသတၱာစက္႐ုံတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသည္မွာ ငါးႏွစ္ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္ေသာ ကိုလွသိန္းက သူ၏သား၊ သမီးသုံးဦးကို မႏွစ္ကပင္ သူတုိ႔ႏွင့္အတူ ေခၚထားလိုက္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ရွိစဥ္က ပထမတန္း၊ ဒုတိယတန္း၊ တတိယတန္း အသီးသီးေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္သည့္ သားႏွင့္သမီးႏွစ္ဦးကို ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ေက်ာင္းတြင္ အပ္ႏွံထားလုိက္ သည္။


‘‘ကြၽန္ေတာ္က ကေလးေတြကို ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေကာင္းဆုံး ပံ့ပုိးေပးခ်င္တယ္။ သူတုိ႔ကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိေတာ့ မလုပ္ေစခ်င္ဘူး’’ဟု အသက္(၃၃)ႏွစ္အရြယ္ရွိၿပီျဖစ္သည့္ ကေလးသုံးဦး၏ဖခင္ ကိုလွသိန္းကဆုိသည္။

ကိုလွသိန္းတြင္ စိတ္ကူးအိပ္မက္တစ္ခုရွိသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္လုပ္ၿပီး စုမိေဆာင္းမိရွိလွ်င္ မိသားစု ကုိေခၚကာ ေနရပ္ျပန္ ၍ ေရာ္ဘာၿခံစိုက္မည့္ အိပ္မက္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အိမ္ျပန္ခ်ိန္တြင္ သားသမီး မ်ား၏ ပညာေရးခါးျပတ္ မသြားေစရန္ ေက်ာင္းသို႔ပုိ႔ကာ ပညာသင္ယူေစျခင္းျဖစ္သည္။

ကိုလွသိန္းကဲ့သုိ႔ ေရွ႕ေရးအတြက္ ပညာေရးကို ဦးစားေပးကာ သင္ယူေစ သည့္ မိဘမ်ားရွိသကဲ့သို႔ ေသစာ ရွင္စာတတ္ လွ်င္ရၿပီဆုိသည့္ ေရွး႐ုိးစြဲ အယူျဖင့္ သားသမီးမ်ား ကို စာသင္ခန္းမ်ားအစား အလုပ္ခြင္မ်ား ထံ ေစာ စီးစြာပုိ႔လုိၾက သည့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမိဘမ်ားလည္း အမ်ားအျပား ရွိသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္သမားမ်ားအေရးကို ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ၾကာ လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ားအေရး တက္ႂကြစြာကူညီေန သူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦးထူးခ်စ္က ‘‘အခုႏွစ္ပုိင္းေတြမွာ ကိုယ္ေတြ႕အေနနဲ႔ အဓိကႀကံဳေန ရတာက ကေလးေတြ (၁၃ ႏွစ္၊ ၁၄ ႏွစ္ )ေလာက္ ဆုိရင္ မိဘေတြကေက်ာင္းထုတ္ၿပီး အလုပ္လုပ္ခုိင္းေနတယ္။ အဲဒီအရြယ္၊ ထုိင္းစကားနဲ႔ အဂၤလိပ္လို နည္း နည္း တတ္ရင္ ဒီမွာ စားေသာက္ဆုိင္တို႔၊ ဟုိတယ္တုိ႔မွာ အလုပ္လြယ္တာကိုး’’ဟုေျပာသည္။

တစ္ျပည္တစ္ရြာတြင္ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ေနရၿပီး ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာစြာ အပစ္ပယ္ခံျဖစ္ခဲ့ရ သည့္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား၏ ဘ၀မ်ားနည္းတူ သူတို႔၏ ကေလးငယ္အမ်ားစုမွာလည္း ေကာင္းမြန္ေသာ ပညာေရးစနစ္ႏွင့္ ထိေတြ႕ခြင့္မရခဲ့ေပ။ ျမန္မာႏွင့္ ထုိင္းႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရတို႔၏ ေဆြးေႏြးပြဲ စားပဲြ၀ုိင္းမ်ား တြင္လည္း အလုပ္သမားမ်ား၏ကေလးမ်ား ေရွ႕ေရးအတြက္ ပညာေရးကိစၥမွာ ဦးစားေပးေျဖရွင္းရမည့္ စာရင္းတြင္ မပါ၀င္တတ္ေပ။ အမိေျမႏွင့္ ေ၀းေနေသာ အလုပ္သမားမ်ား၏ အနာဂတ္ရတနာမ်ားအတြက္ ပညာသင္ယူႏုိင္မည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားမွာ နည္းပါးေနဆဲျဖစ္သည္။

မဟာခ်ိဳင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတစ္ေနရာတြင္ အလုပ္သမားအခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသည့္ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုမွ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသူ (၉)ႏွစ္အရြယ္ ယမင္းခင္ကို ဘယ္ႏွတန္းေရာက္ေနၿပီ လဲေမးသည့္ အခါ ေမးေထာက္၍ အတန္ၾကာစဥ္းစားၿပီး မွ ‘‘သူငယ္တန္းတက္ေနတယ္ ’’ဟု ေျဖသည္။ ပဲခူးတုိင္း မင္းရြာဇာတိ ျဖစ္ေသာ ယမင္းခင္က မိဘမ်ားရိွရာ မဟာခ်ိဳင္သုိ႔ လုိက္လာရသျဖင့္ သူမဘယ္ႏွ တန္း
ေရာက္ေနၿပီလဲဆုိသည္ကို ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနပံုရသည္။ နာမည္ကိုေမးသည့္အခါ ကုိယ္တုိင္ေရးေပး မည္ဆုိၿပီး စာရြက္ေပၚတြင္ သူမေရးေပးခဲ့သည္က ‘‘မယင္း’’ဟူ၍။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ယမင္းခင္ႏွင့္ သက္တူရြယ္တူ တတိယ တန္းတက္ေန သူမ်ားမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီ လကုန္ေတာ့မည္ျဖစ္၍ အတန္းတင္ စာေမးပဲြအတြက္ စာက်က္ေနၾကမည့္ အခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။
ယမင္းခင္ႏွင့္အတူ အတန္းေဖာ္မ်ားကေတာ့ LPN ဟု အတုိေကာက္ေခၚ သည့္ အလုပ္သမားအခြင့္ အေရးျမႇင့္တင္ေရးကြန္ရက္တြင္ ဖြင့္လွစ္ထား သည့္ စာသင္ေက်ာင္းတြင္ ထုိင္းစာကို ေရးတတ္ဖတ္ တတ္ေအာင္ သင္ယူလ်က္ရွိသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္သမားအေရးလႈပ္ရွားသူမ်ား၏ ေတာင္းဆုိမႈေၾကာင့္ လြန္ခဲ့သည့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္မွစကာ ထုိင္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျမန္မာ အလုပ္သမား မ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား တက္ေရာက္ပညာသင္ခြင့္ရရွိခဲ့ေသာ္ လည္း ကေလးမ်ားမွာ အခက္အခဲမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆုိင္ႀကဳံေတြ႕ေနၾကရသည္။

၂၀၁၃-၁၄ စာသင္ႏွစ္မွ စတင္ကာ အလုပ္သမားအခြင့္အေရး လႈပ္ရွား သူလူငယ္မ်ား ဦးစီးတည္ေထာင္ ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ေက်ာင္းမွာ ပထမဆုံးႏွစ္တြင္ ထုိင္းအစုိး ရေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းႏွင့္ပူးတြဲကာ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့ရေသာ္လည္း ပထမတစ္ႏွစ္သာ တြဲဖက္ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ခဲ့သည္။

‘‘ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚမႈေတြ အမ်ားႀကီးႀကဳံခဲ့ရတယ္’’ ဟု ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ေက်ာင္းကို တည္ေထာင္ခဲ့သူတစ္ဦး လည္းျဖစ္ ၊ ေက်ာင္းတြင္ ဆရာအျဖစ္လည္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ကိုေစာေမာင္ကေျပာသည္။

ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ေက်ာင္းတြင္ ပထမဆုံးပညာသင္ႏွစ္ ၌ ေက်ာင္း သားတစ္ရာ၀န္းက်င္ အပ္ႏွံကာ ပညာသင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ အဓိက ႀကဳံေတြ႕ခဲရသည့္ အခက္အခဲမွာ ထုိင္းေက်ာင္းမွ ထုိင္းသင္႐ုိးၫႊန္း တမ္းျဖင့္ အဓိကထားသင္ၾကားေပးလုိၿပီး ျမန္မာျပည္ျပန္မည့္ ကေလးမ်ားအတြက္ ပညာေရးကေမာက္ကမ မျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ ျမန္္မာ့ ဂုဏ္ေဆာင္ေက်ာင္းက ျမန္မာသင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းျဖင့္ သင္လုိသည္မွာ ညိႇမရသည့္ အဓိကအခက္အခဲတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။

ထုိ႔အျပင္ အိမ္ရွင္ထုိင္းေက်ာင္းသားတုိ႔၏ ရံဖန္ရံခါအႏုိင္က်င့္ ဗုိလ္က်မႈ တုိ႔က လည္း ျမန္မာကေလးငယ္ မ်ားအတြက္ စိတ္ဖိစီးခဲ့ေစသည့္ အေၾကာင္း ရင္းတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။

လက္ေရးကို ေသသပ္စြာေရးတတ္ၿပီး စာႀကိဳးစားလုိပုံရေသာ တတိယတန္းေက်ာင္း သား ကရင္တုိင္းရင္း သားကေလးငယ္ စယ္ျမဴရယ္မွဴး တစ္ေယာက္ ထုိင္းေက်ာင္းတြင္ စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္တာကို ခက္ခဲပင္ပန္း စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရပုံေပၚသည္။

သူႀကဳံခဲ့ရသည့္ ခါးသီးမႈအေတြ႕အႀကံဳအခ်ဳိ႕ကို ေ၀မွ်ခဲ့သည္။
‘‘ထုိင္းေက်ာင္းမွာ တက္တုန္းက ထုိင္းေတြက အႏုိင္က်င့္တယ္။ သူတို႔အႏုိင္ က်င့္ရင္ ဘာမွျပန္မလုပ္နဲ႔။ သူတုိ႔မိဘေတြက လာရန္ရွာလိမ့္မယ္လုိ႔ သားတုိ႔ အေဖနဲ႔အေမက မွာထားတယ္’’ဟု စယ္ျမဴရယ္မွဴး ကေျပာသည္။

ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ထုိင္းစာသင္ေက်ာင္း မ်ားတြင္ တက္ေရာက္ ပညာသင္ၾကားႏုိင္ရန္ အျခားအတား အဆီးအခက္ အခဲမ်ားစြာလည္း ရွိပါေသးသည္။ထုုိအခက္အခဲ မ်ား စြာထဲမွ တစ္ခုမွာ ဘာသာစကားျပႆနာျဖစ္သည္။ မဟီေဒါတကၠသုိလ္ က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ စစ္တမ္းအရ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ မဟာခ်ဳိင္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ေက်ာင္းေပါင္း ၁၀၄ ေက်ာင္းအနက္ ၈၁ ေက်ာင္းတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္ သမား မ်ား၏ ကေလးငယ္ မ်ားကို လက္ခံခဲ့ေသာ္လည္း အႀကီးမားဆုံးႀကံဳခဲ့ရသည္မွာ ဆရာႏွင့္တပည့္ အၾကား ဆက္သြယ္ေျပာဆုိေရးျဖစ္သည္ဟု စစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ေနာက္ထပ္ႀကဳံရသည့္ အခက္အခဲမွာ ေက်ာင္းမ်ား တြင္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား ၏ ကေလးမ်ားကို လက္ခံလုိက္ပါက ပညာသင္ၾကားရာတြင္ အရည္အေသြးမ်ား က်ဆင္းႏုိင္ၿပီး သူတုိ႔၏ကေလးမ်ား အခက္ေတြ႕ မည္ကုိ စုိးရိမ္ၾကသည့္ ထုိင္းေက်ာင္း သားမိဘမ်ား၏ စုိးရိမ္ပူပန္မႈမွာလည္း အခက္ေတြ႕ေစ သည္ဟု မဟီေဒါတကၠသိုလ္ စစ္တမ္းကဆုိသည္။

ထုိ႔အျပင္ ျမန္မာမိဘမ်ားအပါအ၀င္ ထုိင္းေရာက္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္ သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ေန ရပ္ျပန္လွ်င္ ထုိင္းေက်ာင္းတြင္ တက္ခဲ့ သည့္ ေက်ာင္းတက္ လက္မွတ္ မွာ မူလေနရပ္ရွိ ေက်ာင္းမ်ား တြင္ ျပန္လည္ အပ္ႏွံရန္ အသုံးမ၀င္သျဖင့္ မိဘအမ်ားစုက ပညာေရးကို အေလးမ ထားၾကဟု စစ္တမ္းကေဖာ္ျပသည္။

ကိုလွသိန္းကဲ့သုိ႔ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမိဘအမ်ားစု စုိးရိမ္ပူပန္ေနၾကသည့္ အခ်က္မွာလည္း ထုိအခ်က္ျဖစ္သည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ေနထုိင္စဥ္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ေသာ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ၿပီး ျမန္မာျပည္ျပန္လွ်င္ တက္ေရာက္ ခဲ့သည့္ အတန္းအတုိင္း ျပန္တက္ရန္ လက္မခံဘဲ သူငယ္တန္းမွ ျပန္ တက္ရမည္ကို စုိးရိမ္ေနသည္။

ထုိအထဲတြင္ ထုိင္းႏုိင္ငံေတာင္ပုိင္း ဖန္ငခ႐ုိင္တြင္ အလုပ္သမား အေရးလႈပ္ရွားသူ ဦးထူးခ်စ္ ဦးေဆာင္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ပညာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေရးေဖာင္ေဒးရွင္း (FED)မွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ စာသင္ေက်ာင္း သုံးေက်ာင္းမွာ ထုိေက်ာင္းတြင္တက္ခဲ့ သည့္ အတန္းတုိင္းမွ ျမန္မာႏုိင္ငံေက်ာင္း မ်ားတြင္ ျပန္တက္ခြင့္ ရေရး ျမန္မာအစုိး ရႏွင့္ သေဘာတူညီမႈရထားသည္။

ထုိေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျမန္မာကေလးငယ္ စုစုေပါင္း ငါးရာေက်ာ္ တက္ေရာက္သင္ၾကားေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိပမာဏမွာ ထုိင္းႏုိင္ငံ တစ္၀န္းရွိ အလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္အေရအတြက္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ အလြန္နည္းပါးေနေသးသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာအလုပ္သမားအေရအတြက္မွာ ၄ သန္းေက်ာ္ရွိၿပီး ထိုအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္ မ်ား အေရအတြက္မွာလည္း ေသာင္းဂဏန္း၊ သိန္းဂဏန္းထိပင္ ရွိေနႏိုင္ၿပီး အတိအက်စာရင္း
ေကာက္ယူထားျခင္းမရွိသျဖင့္ ခန္႔မွန္းရန္မလြယ္ကူေၾကာင္း အလုပ္သမားအေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားကဆိုသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းကေလးငယ္မ်ား ေနရပ္ျပန္ၿပီး ေက်ာင္းအပ္သည့္အခါ စည္းကမ္းမ်ား တင္းၾကပ္မထားဘဲ အရည္အခ်င္းစစ္ကာ ထုိင္းႏုိင္ငံ တြင္ တက္ခဲ့သည့္ အတန္းအတုိင္း ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံေပးေစ လုိသည့္ အခ်က္ကို ျမန္မာအစိုးရ အေနျဖင့္ ကူညီေပးေစလုိေၾကာင္း ျမန္မာ့ ဂုဏ္ေဆာင္
ေက်ာင္းတည္ေထာင္သူ ကိုေစာေမာင္ကဆုိသည္။ ထုိ႔အျပင္ ေနရပ္ မျပန္ဘဲ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ရွိသည့္ ကေလး မ်ားကို လည္း ျမန္မာႏွင့္ထုိင္းႏွစ္ႏုိင္ငံအစုိးရ ညိႇႏႈိင္းကာ လြတ္လပ္စြာ ပညာသင္ၾကား ခြင့္ရရွိေစေရးႏွင့္ လုံၿခဳံမႈအတြက္ အာမခံခ်က္ရ ရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေစ လုိသည္ဟု ကိုေစာေမာင္ကေျပာသည္။

ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ားမွာ ရံဖန္ရံခါတြင္ ထုိင္းရဲမ်ား၏ သားေကာင္ မ်ားျဖစ္တတ္သည္။ ေငြညႇစ္လုိသည့္အခါ ဓားစာခံအေနျဖင့္ ကေလးငယ္ မ်ားကို ဖမ္းဆီးတတ္ၿပီး မိဘမ်ားထံမွာ အနည္းဆုံး ဘတ္ေငြ တစ္ေထာင္ျဖင့္ ေရြးေစျခင္း၊ ကေလးငယ္မ်ား ကို အေၾကာင္းမဲ့ ရန္ရွာျခင္းမ်ား ႀကံဳေတြ႕တတ္သျဖင့္ လုံၿခဳံစြာပညာ သင္ၾကားႏုိင္ေရး အာမခံခ်က္ရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးရန္ ေတာင္း ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကိုေစာေမာင္ကေျပာသည္။

ေရလုပ္ငန္းမ်ားအမ်ားဆုံးရွိရာ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ မဟာခ်ဳိင္ရွိ ငါးေသတၱာ စက္႐ုံအလုပ္သမားျဖစ္သည့္ ထား၀ယ္သား ကိုလွသိန္းက သူ၏သားသမီး သံုးဦးကို သူႏွင့္ သူ႔မိတ္ေဆြလုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မ်ား ၀မ္းေရး အတြက္ နိစၥဓူ၀လုပ္ကုိင္ေနရသလုိ ပုစြန္ခ်ဳိး၊ ငါးခြဲ အလုပ္မ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးမည္ကို မျမင္ခ်င္ဆုံးဟု ဖြင့္ဟသည္။

သမီးႏွစ္ဦး၏ဖခင္ျဖစ္ေသာ ကိုလွသိန္းက သမီးမ်ားကို သူနာျပဳဆရာမ (သုိ႔မဟုတ္) ေက်ာင္းဆရာ မမ်ားအျဖစ္ ျမင္လုိသည္ဟုဆုိသည္။

ကိုလွသိန္း၏ သမီးငယ္ႏွစ္ဦး၊ သားျဖစ္သူတုိ႔ႏွင့္အတူ အတန္းေဖာ္မ်ား က ျမန္မာ့ ဂုဏ္ေဆာင္ေက်ာင္း အတြင္း စာအံေနၾကသည္။ သူငယ္တန္းမွ စတုတၳတန္းအထိ အတန္းမတူသင္ခန္းစာမတူေသာ္လည္း ပထမတန္းမွ စာပုဒ္တစ္ပုဒ္ကို ၿပိဳင္တူရြတ္ဆုိရင္း စာသင္ခန္းအတြင္း က်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္။

သူတို႔ ရြတ္ဖတ္ေနသည္က .....
‘‘ဇြန္ပန္း႐ုံအနီး လွည္းဘီးႏြံထဲကြၽံေနသည္
ကူ၍တြန္းေပးၾကပါ
ေလးလြန္း၍ မတြန္းႏုိင္ဘူးလား
ၿပိဳင္တူတြန္းလွ်င္ ေရြ႕ႏုိင္ပါသည္’’

...
http://7daydaily.com/story/32984#.VQAdSI4pmSr